onsdag 10 augusti 2011

Gästrum nr 13 och scrap / Guestroom #13 and scrap

Igår var jag, A och O samt mamma på Löfstad slott och gick på guidad visning. Och eftersom det var sista turen vi var med på och eftersom det var en hel del barn i gruppen - fick vi även följa med upp till gästrum nr 13 och se blodfläcken som inte går bort...
Yesterday I, A and O and also my Mom went to the castle of Löfstad and took the guided tour. And since we took the last tour of the day and since there was a whole bunch of kids in the group - we got to come up to guestroom #13 and see the bloodstain that is not possible to remove...


I det gästrummet var det tänkt att sättas upp tapeter - kopior av gamla tapeter funna i slottet - men varje morgon visade sig arbetet föregående dag vara förgäves eftersom de låg på golvet. Till slut målades mönstret på väggen i stället och nu är det kvar. :)
In this guestroom it was meant to be wallpaper - copies of old wallpaper found in the castle - but every morning the work the preceding day was in vain since they were found on the floor. Finally the pattern was painted directly on the walls and now they remain. :)

Maken har börjat jobba medan jag och tjejerna är lediga även denna vecka, så idag passade jag och O på att scrappa lite efter lunch (A kände inte för det, utan spelade lite spel på datorn istället ;) ). O gjorde härliga, fotofria layouter fyllda med glitterlim och washitape. Själv jobbade jag på med ett "album" för förvaring av mina Spellbinder-dies.
DH is back to work while me and DDs are free this week too. Today me and O did some scrapping after lu8nch (while A prefered the computer games ;) ). O made some fun, photo-free layouts filled with stickles and washi tape. Me, I continued my work on an "album" to keep my Spellbinder-dies in.


Och så har jag återupptagit läsningen av "De målade grottornas land"...
And I've took up reading of "The Land of the Painted Caves" again...

Inga kommentarer: