söndag 14 april 2013

Scrappat / Scrapped

Igår var jag och scrappade med bland annat min syster och den här lille godingen:
Yesterday I was on a crop and scrapped with eg. my sister and this little cutie pie:


Moster gullunge! :)
Auntie's sweetie! :)

Jag gjorde två layouter, båda till YouDo's påskcrop (som avslutas idag).
I made two layouts, both for the Easter crop at YouDo (which ends today).

Den första jag gjorde är till stämpelutmaningen och handlar om hur tjejernas mormor gärna lånar ut sin kamera om de vill prova. Och det vill de. :)
Jag har använt en kamerastämpel (Amy Tangerine), en "chevron" stämpel (Some Odd Girl), en datumstämpel (Dear Lizzy) och en journalingstämpel (Autumn Leaves).
The first I made is for the stamping challenge and is about how the DDs' grandma lends her camera to the girls whenever they want to try. Which they want. :)
I've used a camera stamp (Amy Tangerine), a "chevron" stamp (Some Odd Girl) a date stamp (Dear Lizzy) and a journaling stamp (Autumn Leaves).


Och den andra är till "glitter"-utmaningen och handlar om hur jag tog det här, i mitt tycke ;) , vackra kortet av slottet Wawel i Kraków.
Jag har använt Heidi Swapp's Color Shine (Gold Lamé), stickles och bling-stenar för att få layouten att glittra - vilket den gör i rätt vinkel. :)
And the other is for the "glitter" challenge and is about how I took this, according to me ;) , beautiful photo of the Castle Wawel  in Kraków. 
I used Heidi Swapp's Color Shine (Gold Lamé), stickles and rhinestones to make the layout glitter - which it does in the correct angle. :)


...vilket man ser här:
...which you can see here:

Och idag gjorde jag två kort till de kvarvarande utmaningarna - efter att jag varit och slagits med folk (kändes det som) på Maxi och innan jag hämtade O som var hos kompisen N.
And today I made two cards for the remaining challenges - after been at the grocery store (with loads of other people) and before getting O home from her BFF N.

Det här kortet är till washi-tejputmaningen. Fjärilarna är stansade ur ett papper jag täckte med SMASH washi. :)
This card is for the washi tape challenge. The butterflies are cut from a cs I had covered in SMASH washi. :)


Och, till sist, det här kortet är till "inte så fyrkantigt"-utmaningen och är ett litet kort att sätta på en födelsedagspresent.
And, finally, this card is for the "anything but square" challenge and is a little card to put on a b-day present.





4 kommentarer:

Ulrika sa...

Oj så mycket snyggt i ett enda inlägg! ;-)
Men min favorit är nog kortet med washitejp-fjärilar!! Så smart!! Och så snyggt det blev! Det får jag nog lifta vid tillfälle!
Lycka till nu i utmaningarna!

Monica sa...

Verkligen härliga bidrag! Du har lagt ner tid på att få alla detaljer rätt - det syns! Tack för att du var med i våra utmaningar.

Lisa sa...

Så mycket fint du gjort Malin! Kul att du vill vara med och skapa i vår påskcrop på YouDo :)

cissi sa...

Jättemånga fina saker!