tisdag 2 april 2013

Påskgodiset... / The Easter candy...

...som kom i torsdags var två kit jag köpt från Mollys. Om man vill kan man skicka in resultatet och hoppas på att vinna en plats som gäst-DT (DT ~ inspiratör), så efter att ha lekt loss med dem har jag gjort just detta. Vi får väl se om det ger nå't annat resultat än två layouter jag är riktigt nöjd med - vilket inte är helt fel det heller. :)
...which I got last Thursday were two kits I bought from Molly's. If you want, you can send in the result and hope to win a spot as guest DT, so after playing around a little I did just that. We'll see if there will be any other result than two layouts I'm really happy with - which is quite good in itself. :)

Och det är alltså de här layouterna jag nämnde i lördags. :) Hoppas ni gillar dem.
And it's these layouts I mentioned the other day. :) I hope you like them.

I det första kitet fanns bland annat ett antal "körsbärsblommor". Jag använder inte blommor så jätteofta, men kom på att jag hade precis rätt foto! Det är taget på jobbet, där det finns körsbärsträd planterade utanför kontoret. Jag lyckades använda åtminstone lite av alla papper och dekorationer som fanns med (utom ett enfärgat grönt CS...) plus att jag la till lite mist - för vad är väl en layout utan färgstänk? Och fjärilar? ;)
In the first kit I found a bunch of "cherry blossoms". I don't use flowers very often, but I had the perfect photo for these! It's taken at work, where we have a couple of cherry trees. I managed to use at least some of all the papers (except for a green CS...) and embellies, as well as some added mist. Since we can not have a layout without misting, right? Or butterflies...? ;)
Jag utgick från en skiss som duktiga Ulrika gjort.
I used a sketch by the very talented Ulrika drew.


Det andra kitet innehöll ett papper med ett foto av ett pariserhjul på ena sidan. Det är inte ett papper jag gillar i vanliga fall, men jag tänkte att det är väl läge att utmana sig själv lite. :) Och eftersom jag hade foton från när vi var på Tivoli i höstas som passade perfekt var det bara att skrida till verket. Och börja med att dämpa motivet med mist genom en stencil... :) Och i slutändan täckte jag nog det mesta av det stackars hjulet med övriga papper och dekorationer. Men jag blev väldigt nöjd med resultatet och det tycker jag är huvudsaken. :)
The second kit had a pp with a photo of a ferris wheel on one side. This is not a paper I'd use first hand, but thought it would be a good thing to challenge myself to use. :) And since I had the perfect photos from our trip to Tivoli last autumn I got going. And started by softening most of the ferris wheel with mist through a template... :) Finally most of thius poor wheel was covered with the other pp's and embellies as well. But I'm very pleased with the result - and that's the main thing. :)
Jag började med en skiss av Shimelle, men det är knappt man kan skönja i slutresultatet. ;)
I started with a sketch by Shimelle, but it's a bit hard to see in the final layout. ;)


På det första kortet ser A och O inte heeelt lyckliga ut, till skillnad från det andra. Orsaken är nämligen att det inte fanns någon "rolig" sittplats kvar så de tyckte att de slösade åk-biljetter. Men så blev de varse att de sluppit lämna biljetterna och åkte alltså "gratis"... :)
On the first photo DDs aren't tooooo pleased, which they are on the second. This is due to the fact that there was no "fun" place to sit left on the carousel and thus they thought the riding ticket was "wasted". Til they noticed they hadn't left any tickets and thus rode for "free"... :)

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Ja, men precis så... perfekt foto till just de blommorna!! WOW!

Och den andra LO-n är också härlig, färgsprakande och skön!

Päivi sa...

Vad snyggt du fått till det att papper och foton passar så utmärkt ihop. Båda verkligen urläckra layouter!!!

pojjo sa...

Oj va fina, håller tummarna att du får bli gäst dt :D

cissi sa...

Jättefina, hoppas du vinner en GDT plats.