tisdag 16 april 2013

Kindle & Rynek Główny

När vi var i Thailand blev det ju en del läsande vid poolen. Maken på sin Kindle och jag på mobilen. Visserligen funkar läs-appen alldeles utmärkt på min telefon, men skärmen är ju blank så det var lite jobbigt att sitta i solen och läsa. Så jag hintade lite till maken om att jag gääääärna skulle vilja ha en egen Kindle - och inte bara snik-läsa på hans när han la den ifrån sig. ;)
Så när vi kom hem beställde han en åt mig. :) I rooooosa fodral. Och den är så bra, så! Och det är himla smidigt att låna e-böcker från bibblan och sedan tanka ner dem i läsplattan och sätta sig i soffan med den.
Bara så ni vet. :) *sa hon som just suttit en timme och läst på nämnda läsplatta*
When we were in Thailand we did some reading by the pool, of course. DH on his Kindle, me on my Smartphone. The reading app is splendid, but the screen is not very good in sunlight - a little too shiny. So I gave DH some "subtle" hints about me needing a Kindle of my own and not having to sneak his when he put it away. ;)
So when we got home he ordered one for me. A veeeeery pink one. :) And I love it to death! It's een easy to boorrow e-books from our library and load them to the Kindle and ist down on the sofa to read.
Just to let you know. :) *said by her that just spent an hour in the sofa with said Kindle*

Den här layouten gjorde jag för ett tag se'n. Jag hade en skiss från SweScrapbook som utgångspunkt, men det blev inte ens i närheten av att vara likt. :)
I made this layout a while ago, using a sketch from SweScrapbook. But the result isn't very much like the sketch... :)
Bilden föreställer det stora torget i Kraków, Rynek Główny, och kommer att sitta i närheten av layouten om Wawel - därav viss likhet när det gäller papper och färger. :)
The photo is of the Main Square in Kraków, Rynek Główny, and will be put quite close to the layout about Wawel - thus the similarity in colours and pp's. :)


1 kommentar:

Camilla sa...

Vilken härlig LO,mistningen passar så bra med fotot med!
KRAM!