måndag 13 augusti 2007

Recension: "På andra sidan Venus" av Elisabeth Andersson

Den här boken fick jag låna av C (när jag lånade ut två böcker åt henne ;-) ). Hon hade fått den med en tidning hon köpte och sa att "det ju inte är världens bästa bok, men...". :-)

Boken handlar om Maria Bergman som är redaktionschef för tidningen Mentor. Denna tidning ges ut av förlaget Venus vars VD Susannah Poirée Carlsson är Marias mentor.

På ett mingelparty hos Susannah möter Maria inneadvokaten Peter Lindell och kärlek uppstår. Tyvärr anser Susannah att hennes och Peters förhållande inte är helt avslutat...

Många förveklingar är det och Marias vänner Sofie och Katarina delges både det ena och det andra. Men det slutar lyckligt. ;-)

Jaha, och vad tycker jag då? Jo, boken var väldigt lättläst - 300 sidor avklarade på 4 dagar är rätt bra med tanke på mina möjligheter att läsa nuförtiden. Mitt första intryck var "vilken skit!". Mitt helhetsintryck är väl inte *så* fördömande, men om Stockholm City's kommentar om den ("En blågul 'Djävulen bär Prada' fast bättre") är sann undrar jag hur dålig "Djävulen bär Prada" är... ;-)

Boken är ett helt OK som tidsfördriv, men inget jag skulle lägga pengarna på (så tack för lånet, C!) och jag är inte intresserad av att läsa uppföljningarna i den planerade trilogin.

Inga kommentarer: