fredag 17 augusti 2007

Jag ger upp :-(

"Gredelins längtan" av Kaj Attorps har funnits här hemma hela sommarperioden och jag är väl ca en tredjedel igenom. Jag har ytterligare tre veckor på mig innan lånetiden går ut, men neej... :-(

Jag har läst fyra böcker under tiden jag har haft denna igång och varje gång har det känts motigt att gå tillbaka. Så jag ger nog upp.

Det är en intressant historia (Petter berättar hur det verkligen var hemma hos tanterna och berättar även om Gredelin's och Blå's kärlekshistoria som han hämtat från deras dagböcker och brev) och det är ett vackert språk. Men den är seg...

Så, tyvärr. :-( Det är alldeles för många böcker jag vill läsa (och läsa om...) och (för närvarande) alldeles för lite tid. Då ska den tiden inte "slösas" på böcker som inte känns rätt. Kanske gör jag ett nytt försök med den när jag har bättre med tid och lust - och om tillräckligt många övertygar mig om att den är värd ett nytt försök. Men nu tar jag och läser något annat istället!

Inga kommentarer: