onsdag 8 augusti 2007

Avveckling av läsdagboken, del 1

Jag har beslutat att "avveckla" min manuella läsdagbok, så jag gör en snabbresumé av alla böcker jag läst pre-blogg... :-)

  • Första boken jag skrev in i min "nya" läsdagbok (förde en när jag var tonåring, men den är borta se'n länge :-) ) var "Nionde grottan" av J.M. Auel. Den var efterlängtad - vad skulle hända med Ayla? Nå, den var intressant, men långt ifrån lika bra som ettan, "Grottbjörnens folk".
  • "De röda skorna" av Kathryn Harrison tog ett tag att komma in i eftersom den hoppar en hel del i tiden, men var fascinerande. Den handlar om kinesiska May-Li, som får sina fötter snörda i början av boken.
  • Elizabeth Chadwick's "Erövringen" utspelar sig i England och Normandie vid tiden för slaget vid Hastings. Jag gillar historiska romaner.
  • "Morgan's Run" av Colleen McCullough är verklighetsbaserad och utspelar sig i 1700-talets England och Australien. Bitvis svår engelska (eftersom den är ålderdomlig), men bra!

Fortsättning följer... :-)

Inga kommentarer: