fredag 2 augusti 2013

Bokrecension: "Heja! Heja!" av Martina Haag

This is a book review and thus in Swedish.

Jag är bara smått förtjust i Martina Haags romaner, men hennes kåseriböcker gillar jag stenhårt. De är egentligen bäst som ljudbok, när hon själv läser, men naturligtvis går de lika bra att läsa själv. :)

Denna läste jag på semestern och eftersom det är en relativt kort bok gick det snabbt (och då är det ju skönt att den bara är en av en hel hög som finns på läsplattan... ;) ), men det gör ju inget. Den handlar ju ändå om löpning... :)

Hon berättar om sin väg från att komma fram till hur hon ska bli av med gravidkilona (när alla undrar om de ska ha ett femte barn ett par år efter att fyran kommit) på enklast och billigast sätt = ut och jogga = komma 200 m på 20 minuter och vara helt slut efter detta. Till hur hon springer maraton bara dryga året senare.

Hon berättar på ett underbart roligt sätt om allt från varför det inte funkar med gymkort (uj, vad man känner igen sig) till hur en av damerna i yogaklassen ger hennes lösnaglar till tårna... Av och till skrattade jag så jag grät. Och, tro det eller ej, man blir peppad att försöka själv! :)

Vill du slå ihjäl nå'n timme eller två under glatt fniss och asgarv - och en och annan igenkännande nick - rekommenderar jag denna!

Inga kommentarer: