tisdag 20 augusti 2013

Än slant han hit / Don't drink'n'dr...slide

I lördags var jag på scrapträff och gjorde då mina första tolkningar av skisser som inspiratör för Veckans Skiss! Jupp, där är jag med nu. :)
Saturday I was on a scrap gathering and made my first takes on sketches as member of the DT at Veckans Skiss (Sketch-of-the-Week)! Yay! :)

En morgon när jag tittade ut genom köksfönstret i somras såg jag en död snigel i slutet av ett slemspår. Det såg ut som om han hade tagit kurvan liiiite för fort och dött i kraschen. Och det måste ju förevigas. När de dör självmant... ;)
One morning, this summer, I saw, outside the kitchen, a dead slug at the end of a slime track. It looked like he had gone in to the curve a liiiiittle too fast. And one has to take a photo and scrap such a thing. When they get killed all by themsleves... ;)


Idag fick O sin första läxa (eller den andra: förra året skulle de rita och berätta vilka tidpunkter de går upp, äter middag och går och lägger sig...)! Vilken lycka! :) De har pratat om bokstaven O (!) så hon skulle skriva denna bokstav samt klippa ut ord ur tidningen med O i sig. "Det är roligt med läxa", konstaterade hon medan hon höll på. Vi får väl se hur länge den åsikten håller i sig... ;)
Today O got her first homework (or rather second, they had one last year...)! What a joy! :) They've been talking about the letter O (!), so she should write it and cut out words containing O. "Homework is fun", she said during the doings. We'll see how long this opinion lasts... ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha! Ett foto man helt klart måste föreviga. Fin layout!