lördag 17 november 2012

Sviken / Betrayed

...kände jag mig igår. En irrationell och barnslig känsla, jag vet. Men sina känslor rår man inte på - däremot kan man välja hur man agerar utifrån dem. Och i det här fallet gör jag, så klart, det rätta: önskar lycka till och inser att förändringar sker och i slutändan kommer det något gott ur det hela.
... was how I felt yesterday. It was both irrational and childish, I know. But one can not help how she feels - but one can choose how to act upon those feelings. And, of course, I'll do the right thing: wish good luck and realize that changes happen and "all is well, that ends well".
Och när jag fått det ur hjärtat går vi vidare. :)
And after getting that off my chest, let's go on. :)
Tillägg: nej, det är ingen mig närstående det gäller!
Edit: no, it's not anyone close to me!

Sedan två timmar är jag gräsänka. Maken har begett sig upp till Arlanda för att åka till Kanada (Ottawa, för att vara exakt) och jobba i en vecka.
Since two hours I'm grass widow. DH left for Arlanda Airport to go to Canada (Ottawa, to be more precise) to work, for a week. 
Så här såg det ut när han var där förra året...
This is what it looked like when he visited last year...


Den här layouten gjorde jag på scrapträffen. Jag utgick från ett "kit" som jag hade plockat ihop efter att ha läst igenom en av lektionerna från Shimelle's kurs. Och så la jag till ytterligare från skräplådan eftersom jag tyckte det behövde fyllas ut - plus att det är en ganska stor port på bakgrundspappret som jag gjort mitt bästa för att täcka över. ;)
This layout was made at the crop I went to. I used a "kit" that I've made after reading one of the prompts in Shimelle's class. I also added bits from my scrap stash since I thought it needed more layers tucked in - plus there is a quite large door on the background paper, which I tried hard to cover. ;)
Layouten handlar om mitt och A's besök på slottet här i sta'n och även om den inte alls är gjord enligt min vanliga stil (ovanligt många lager och dovare färger) är jag väldigt nöjd med den. :)
The layout is about mine and A's visit at the castle and even if it's not my ordinary style (more layers than usual and more muted colours) , I'm really satisfied with the outcome.


Och det här var mitt "kit":
And this was my "kit":