söndag 20 maj 2012

Omorganisation del2 / Reorganization part 2

Gårdagens omorganisation fortsatte ända till idag - det tar sin lilla tid att ta ut, sortera och sätta in 500+ layouter...
Men nu är de sorterade i (någorlunda) kronologisk ordning i årsvisa (i alla fall från 2007 - åren innan är ihopklumpade i tre för närvarande) album och med ett album för resor, ett för "diverse" (där naturmotiven hamnar ;) ) och så har jag tänkt mig ett för släktbilder (som just nu huserar i samma album som 2012 där det finns plats än så länge). Vidare tänker jag nog göra ett album var till A och O med de layouter som inte direkt är händelser utan bara visar deras personligheter och saker de sagt. Typ. Allt inspirerat av Shimelle's system - och resultatet av "läxan" för del fem. :)
Problemet är att jag måste investera i fler album... ;)
The reorganization from yesterday continued today - it takes a little while to take out, sort and put in some 500+ layouts...
But now they're all sorted in (somewhat) chronological order in yearly (at least from 2007 - the years before are all compiled in three at the moment) albums and one album for travels, one for "miscellaneous" (where the nature pic's end up ;) ) and I'm intend to have one for family pics (which resides in the 2012 album at the moment, since it stills offers some free space). I will also keep an (?) album each for A and O with alyouts that are not particulary events, but rather shows their personality or things they've said. Kinda... All inspired by Shimelle's system - and the result of the "homework" for prompt five. :)
The main problem is that I now need to invest in more albums... ;)

Under tiden som jag flyttade om layouterna passade jag på att limma fast borttrillade bokstäver och fylla i missade datum och lite text, vilket jag garanterat aldrig hade fixat om jag inte hade gjort den här omflyttningen. Jag har sett att det behövts, men inte tagit tag i det förut.
Meanwhile I also adhered letters that had come off and added some dates and text that were missing, which I most probably whouldn't have done without this rearrangement. I've seen that it was needed, but haven't come to it earlier.


På torsdag är det Sommarfest på dagis igen, vår sista! Och traditionen bjuder att femåringarna, de som lämnar dagis i och med sommarledigheten, ska ge en present till dagiset - så nu har jag (med de andra femåringarnas föräldrars goda minne) shoppat loss på en massa "bra-att-ha-saker". :)
On Thursday it's the Summer party at daycare again, our last! And the tradition says that the five yo's (those kids that go to school in the autumn) give a present to daycare - so I've bought a bunch of "good-to-have-stuff"  that O and her friends will give, for the younger children to use. :)

Och så tre layouter jag nog inte är helt nöjd med, måste jag erkänna...
And three layouts I'm not that satisfied with, I must admit...

Den första var till CCn på Svensk Scrapbooking, tror det var en skiss. Den handlar om flätorna O fick i Thailand - det var väldigt viktigt att det var elva stycken, eftersom T "bara" hade haft tio när hon kom från Thailand. ;) Pärlorna på LOn är från O's hår.
The first was for the CC at Svensk Scrapbooking, a sketch I think. It's about the braids O got in Thailand - it was very inportant that it was eleven of them, since T "only" had ten when she got back from Thialand. ;) The pearls are from O's hair.


Den andra är också till nå'n utmaning nå'nstans. :) Fotot föreställer Kaukasus och är taget genom flyplansfönstret på hemvägen från Thailand. Och det är jag väldigt nöjd med. :)
The second is also for a challenge somewhere. :) The photo is of the Caucasus Mountains and was taken through the airplane window on the way home from Thailand. And that I'm very pleased with. :)


Det tredje är från LinköpingScrap. Utmaningen var att använda en mask eller schablon - jag tyckte denna passade rätt bra med rimfrostbilden.
The third is from LinköpingScrap. The challenge here was to use a mask or a stencil - and I thought this one matched the photo of the rime very good.


1 kommentar:

cissi sa...

Jag tycker dom är jättefina, varför har man så svårt att tycka det själv. Gjorde några i helgen som jag själv inte tycker är så bra.