söndag 28 oktober 2012

95

...fyller min mormor idag. Så vi var och firade henne på em: alla hennes barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Det var trevligt att träffa kusinerna igen, men jag misstänker att stackars mormor mest tyckte det var förvirrande - hon känner ju inte ens igen sina egna barn...
...is what my grandmother turns today. So we went celebrating her during the afternoon: all her children, grandchildren and great-grandchildren. It was really nice meeting my cousins again, but I suspect my poor grandma just felt confused since she doesn't even recognize her own children...

Jag var inte helt säker på om vi skulle kunna åka hela familjen, O hade 39 graders feber efter fotbollsträningen igår. :( Och nästan 40 grader kl.4 i morse... Men hon piggade på sig (med en dip igen just när "kalaset" började - men det avhjälptes med Alvedon, tårta samt "Oscar's Oas" på mammas telefon :) ), så vi åkte - vilket var trevligt, som sagt var.
I wasn't totally sure we could all go, since O had a 39 degrees (102F) fever after soccer practise yesterday. :( And almost 40 degrees (104F) at 4am... But she got better (with a dip just when the event started - which was helped with some Aspirin, cake and "Oscar's Oasis" on Mum's smartphone :) ), so we went - which was really nice, as mentioned.

Min lilla motionsgrunka är en besvikelse. :( Man får inga poäng om man inte kämpar stenhårt (som när jag försökte hålla takten med O och N när de cyklade (och jag gick/sprang...) hem i tisdags). Och när jag väl tar rejäla promenader - då läser den inte av rörelsen alls... Å andra sidan tar jag fler kvällspromenader nu: för att se om jag inte kan lura i den lille rackaren att det är läge att ge mig poäng. ;)
My little motion tracker is a real disappointment: it doesn't give points unless one runs after DD and her friend when they bikes home from school... And when taking brisk walks - it doesn't read the motion at all... :( On the other hand I take more evening walks now: to see if I can fool the little thingy to give at least some points. ;)

Och så har jag scrappat lite. :)
Den här layouten har jag gjort med två av veckans lektioner för Shimelle's "Remix"-kurs i åtanke: dels att tänka färger och hur dessa "hämtas", dels att använda B-sidorna - de lite diskretare mönstrade - av papprena (vilket jag redan gör väldigt mycket ;) ).
And I've done some scrapping too. :)
This layout has been made from two of the prompts in Shimelle's "Remix" class: to consider colours and how to choose them and to use the B-sides of the pp's (which I already do almost every time ;) ).
Jag använde en skiss från Scrap-Perra och bilderna på layouten är från Karpathos: den vänstra är tagen 2004 och den högra i år - samma fontän och åtminstone den ena tjejen är - i stort sett - densamma. :)
I used a sketch from Scrap-Perra and the photos on the layout is from Karpathos, Greece: the left was taken 2004 and the right was taken thius summer - same fontaine and at least one of the girls is - more or less - the same. :)


1 kommentar:

Ann Jobes sa...

Love the bright pops of colour on this page!