tisdag 10 januari 2012

Slott och tomtar / Castles and Santas

(Bloggparty... / Blog party...)

Idag följde I med hem och lekte ett par timmar med O. Fröken A berättade, innan vi gick hem, att I inte var så glad på henne eftersom hon sett till att barnen suttit varannan flicka, varannan pojke vid samlingen idag. Det gillade han inte. "Jag gillar inte tjejer", sa han när hon berättade. "Men O är ju en flicka. Gillar du inte henne?", frågade jag. "Ja, men hon är ju en tjejkille!" :)
Today I came home with us, to play a couple of hours with O. Mrs A told, before we went home, that I wasn't very pleased with her today, since she had made sure the kids sat girl and boy in turns. "I don't like girls", he said when she told about it. "But O is a girl. Don't you like her?", I asked him. "Yes, but she's a boy-y girl!" :)

Här är mitt första bloggpartybidrag. Det är till Hegu's utmaning: att inspireras av en bild med jordgubbsmuffins. Jag tog fasta på de runda formerna (och lite jordgubbspapper...) och gjorde en layout om vårt besök på Löfstad Slott.
Och som grädde på moset liftade jag mig själv. ;)
This is my first blog party take. It's for Hegu's challenge: to be inspired by a pic of strawberry cupcakes. I used the round shapes (and some strawberry paper...) to do this layout about our visit at the Castle of Löfstad.
And as a "bonus" I've scraplifted myself. ;)


Och så har jag gjort en till layout utifrån MSW's januariskiss. Med min söta tomte på. :)
And I've done one more layout using the January sketch at MSW. With my cute Santa on it. :)

2 kommentarer:

Hegu sa...

Vilken härlig färgglad layout du har gjort!!

Kram
Helen

Lisbet sa...

Var så länge sedan jag trillade in hos dig - tror det är ett år sedan. Men jag känner suget att scrappa lite.