onsdag 4 januari 2012

Frostnupen / Frostbitten

(Scrolla neråt för att komma till bloggpartyinlägget. / Scroll down to get to the blog party post.)

Ja, det kan man ju inte säga att man blir idag, inte - snarare bortblåst. Men på nyårsafton lyckades jag faktiskt ta några fina frostbilder - även om den nedan är elva år äldre...
Well, you will not be today - rather blown away. But on New year's Eve I got some really nice frosty pics - even if the one below is eleven years older...

Idag hämtade jag hem tjejerna från ett par dagars jullov hos mormor. O undrade om hon inte kunde få vara kvar ett tag till...
Fast innan dess hade hon gett mig den överraskning hon pratat så lääääänge om att hon och mormor skulle göra nästa gång hon var där. Så mycket visste jag att det skulle bli en målning. Och idag fick jag den, alltså: en liten tavla föreställande mig, med glad mun, barfotafötter i gräset och krulligt hår. Lila hår, eftersom det är min favoritfärg. :) Det värmde mammahjärtat!
Today I fetched the DDs from their little vacation at their Grandma's. O wondered if should stay a little longer... 
But before that she gave me the surprise she's talked about for quite some time, that she and Grandma would do the next time she was there. I knew that it would be a painting, but nothing else. And today I got it: a little painting of me, with a big happy mouth, barefoot in the grass and curly hair. Purple hair, since it's my favve colour. :) It sure warmed the Mommy heart!

Den här layouten gjorde jag till min egen decemberutmaning på MSW - att göra en vinterlayout med fjärilar på. :) Jag har liftat en layout som Shimelle hade med i ett av utskicken under "Pretty Paper Party" (Abigail).
This layout was made for my own December challenge at MSW - to do a winter-y layout with butterflies on it. :) I've lifted a layout that Shimelle had in one of the handouts at "Pretty Paper Party" (Abigail).


1 kommentar:

~jan sa...

Your painting sounds lovely! Such a wonderful surpise Im sure! Love that layout, Malin-so beautiful!