torsdag 22 december 2011

Sjukstuga / Sickbay

Vid midnatt kom A nertassande och sa att hon inte kunde somna om. "Jag har ont i huvudet också, mamma". Även i mitt sömndrogade huvud kopplades dessa båda saker ihop och jag kände på henne - jodå, hon var varm. Koll av tempen visade på 39,1... Så det blev en dos Ipren och tillbaka i sängen. "Får jag gå till skolan imorgon i alla fall, mamma?" Vilket hon ju inte fick.
At midnight A came down telling she couldn't get back to sleep. And that she had a headache. Even if I was only halfway awake, I made a connection and touched her forehead - yup, it was hot. Checking the temp, showed 39,1C/102,4F... So she got some meds and we headed back to bed. "May I still go to school tomorrow, mom?" Which she did not.

Tre timmar senare kom hon ner igen och låg lite hos mig. När vi gick upp till hennes säng kollade jag till O. Som klarvaket undrade om det "är dags att gå upp nu, mamma? Jag har lite ont i huvudet..." Jodå, hon hade 38,9 - och fick Ipren hon också
Three hours later she came down again and stayed in my bed for a little while. When we went upstairs I checked in on O. Who, in a wideawake voice, asked if it was time to get up. Adding she had a headache... Yup, the temp showed 38,9C/102,02F - and she got some meds too.

Under dagen har O varit i stort sett feberfri, medan A varit nere på 38 en liten stund, men mest legat runt 39. :(
During the day O has been almost non-feverish while A has been down at 38C/100,4F, but mostly somewhere around 39C/102F. :(
Förhoppningsvis kryar de på sig helt till julafton.
Hopefully they're both OK at Christmas Eve.

Här är de två sista (?) layouterna jag gjort enligt Shimelle's "Pretty Paper Party".
These are the two last (?) layouts I've made, inspired by Shimelle's "Pretty Paper Party".

En med mig och maken - där jag använde en av de förberedda bakgrunderna:
One with me and DH - where I used onw of the pre-made backgrounds:



Och den här gjordes efter tips om hur man använder papper med ram på. Just denna blev jag inte helt nöjd med, men det beror bl.a. på att jag inte valt kort innan jag skar pappret och sydde cirkeln efter ögonmått...
Den handlar om att slicka sockerkakssmet från vispen. :)
And this was made after a tip on how to use pp's with a frame on. This one I wasn't very satisfied with - one of the reasons being that I cut the pp before picking a photo and sewing the circle by eye...
It is about licking of sponge cake mixture from the whiskers. :)

Inga kommentarer: