fredag 14 oktober 2011

Paprik

O höll på att skrämma livet ur mig förut. Hon tänkte hjälpa till och göra kvällsmat och hade klättrat upp på kökspallen. Hon är en liten Duracell-kanin och har svårt att stå still, så hon stod och hoppade på den - vilket jag sa att hon skulle sluta med. Två sekunder senare trampade hon snett och gjorde en volt ner på golvet. Och landade på huvudet/ryggen... Efter lite tröst och kylklamp var hon lyckligtvis sig själv igen - och nu, 1,5 timme senare säger hon sig inte ha ont nå'nstans. Men uj, vad rädd jag blev! Och naturligtvis ser jag ju framför mig allt som kunde ha hänt...
O scared the daylights out of me earlier. She was to help me making the evening meal and had climed the kitchen stool. And since sha is a very energetic little girl she couldn't quite stand still - and I told her to stop jumping. Two secs later she missed and did a somersault, landing on her head and back... After some comforting and a cold cloth, I'm glad to say she felt OK - and now 1,5hrs later she says it doesn't hurt. Gee, did she scare me! And, of course, I "see" everything that could have happened...

I helgen är det LinköpingScrap!!! :) Jag borde kanske packa...
This weekend it's crop: LinköpingScrap!!! :) So maybe I should pack...

Men först ännu en layout för MSWs ABC-crop. M-utmaningen gällde att scrappa om en Man i ens liv - så jag gjorde en LO om O's låtsaskompis Paprik. :)
But first another layout I did to the ABC crop at MSW. The challenge for M was to scrap about a Man in your life - so I made a layout about O's imaginary friend Paprik. :)

Inga kommentarer: