onsdag 12 oktober 2011

God gärning / Good deed

Idag har O haft studiedag, så hon och jag åkte in till sta'n och gick i affärer. Bl.a. ville hon att vi skulle köpa en mopp(!) och piprensare, för hon ville göra en hund - precis som Isabel i Bolibompa! :)
När vi åt lunch på McD kom det en dam som undrade om hon fick sätta sig på den lediga stolen medan hon väntade på en bil, vilket ju gick bra. Efter en liten stund berättade hon att hon väntade på en kvinna som nog var försenad (jag hörde inte riktigt allt), men som skulle ha med sig busspengar och tänk om inte kvinnan kom i tid? Kunde jag möjligen låna damen en tjuga? Så det gjorde jag. :) "När jag stöter på dig nästa gång lovar jag att lämna den tillbaka. Om vi nu stöter på varandra igen..." Vilket jag sa att hon inte behövde oroa sig för. Så det blev min Dagens Goda Gärning.
Och O har gjort en RufsTufs, sedermera Fiffi, med ett rött och ett blått öga samt gulnos - och hårsvall av microfiber. ;)
Today it was Teachers' Study Day at Daycare, so O and I went into town and did some shopping. She wanted to buy a mop(!) and some pipe cleaners, since she wanted to do a dog - as in the children's show on TV. :)
While having lunch at McD, a lady came and asked if she could use the free chair while waiting for a car - which she, of course, could. After a while she told that she wasn't sure she had enough money for the bus/car (I didn't hear the full story) and asked if she could borrow some 20SEK (~ $3) till we might meet again. "If we do..." So I gave her the money and said she didn't have to borther about payback. :) My Good Deed for today. :)
And O made her Ruffle, later Fifi, with a red and a blue eye, a yellow nose - and microfibre fur. ;)

Med hjälp av ett månadskit från Molly's gjorde jag min layout till W-utmaningen (använd ordet Wish) på MSW - tyvärr lyckades jag stava ordet fel, vilket retar mig väldeliga sedan jag såg det. :/ 
Layouten handlar om hur O önskade en sparkcykel i födelsedagspresent och julklapp från det att hon skulle fylla tre. Och fick den på sin 5-årsdag. :)
With a kit from Molly's I made my layout for the W challenge (use the word Wish) at MSW - and I'm not pleased with myself after discovering the typo... :/
The layout is about O wishing for a kick bike for every b-day and x-mas since about to turn three. And finally getting it at her 5th b-day. :)

Inga kommentarer: