lördag 9 oktober 2010

Sista tre från LinköpingScrap / Last three from LinköpingScrap

Sjukstugan fortsätter - nu med hörselproblem för O dessutom. :(
The Cottage Hospital is still in duty - now also with hearing problems for O. :(

Dessutom kom jag på att jag missat att visa tre LOer från LinköpingScrap!
Den första blev jag väldigt nöjd med! Dels för att jag tycker jag fick till den väldigt bra, trots avsaknad av skiss! Dels för att den verkligen berättar ett minne - om hur det kommer sig att O har en tröja med thaiboxare på.
Den är gjord till en utmaning där man skulle använda rött, glitter och knappar. Vidare fick man inte ha blommor (och chalk?) med.
I've also realized I've missed to show three LOs from LinköpingScrap!
This first, I'm really proud of! Due to I think I managed to get a good design even if I didn't use a sketch! Also due to the memory it tells - how it comes O has a T-shirt with thai boxing.
It was made for a challenge where we should use something red, something bling-y and buttons. And not use flowers (and chalk?).

Detaljbild:
Details:


Nästa var efter en skiss. Det här fotot har jag scrappat tidigare, men tycker det är så fint, så det blir nog fler varianter. ;)
The next is for a sketch challenge. I've scrapped this photo before, but like it so much so I think I'll use it even more times. :)


Detaljbild:
Details:


Den sista är till kitutmaningen. Jag är inte helt nöjd med hur den ser ut, men väldigt nöjd med att ha fått ner historien: att jag under ett par år gjorde två sorters plättar - en utan ägg (eller mjölk) till O och en med till oss andra.
The last is for the kit challenge. I'm not very satisfied with the outcome, but with having the story told: how I used to do two kinds of pancakes for a couple of years - one without eggs (or milk) for O and one with eggs for the rest of the family.

2 kommentarer:

KatarinaR sa...

oj,är ni sjuka än, så jobbigt.
Inte roligt att få problem med öronen heller.
Hoppas ni snart är friska igen allihop!
Jättefina layouter har du gjort iallafall.
Kram

Ann sa...

I really like them all, especially the bottom 2 pages.
Sorry to hear O is still unwell. Does she have an ear infection? Some antibiotics maybe necessary?
Take good care.