onsdag 25 april 2007

Glad idag!

Jag fick en kommentar i min blogg (som jag inte publicerar eftersom hennes mailadress är med) från en tjej på Bra Böcker! Hon skrev att de gillar den här bloggen och de tycker att det är roligt att jag nämner bl.a. deras böcker (tja, har jag läst dem nämner jag dem ju, så klart ;-) ). Och de tycker att jag förtjänar en liten present - så jag ska få Diana Gabaldon's "Snö och aska"! Är de inte rara, så säg?!

Diana Gabaldon's böcker är mina absoluta favoriter. Helt underbara böcker om Claire som "faller" genom tiden från 1940-talets Skottland till 1740-talets dito. Där möter hon den store rödhårige skotten Jamie Fraser och tvingas till äktenskap med honom. Men bara för att det är ett tvång till en början betyder ju inte det att kärlek inte kan uppstå...

Böckerna rekommenderas varmt! De är härligt tjocka och fyllda med romantik, humor, historia och spänning. Vill du veta mer om böckerna och författarinnan kan du kolla här: http://www.dianagabaldon.com

Böckerna heter:

  • Främlingen (The Outlander)

  • Slända i bärnsten (Dragonfly in Amber)

  • Sjöfararna (The Voyager)

  • Trummors dån (Drums of Autumn)

  • Det flammande korset (The Fiery Cross)

  • Snö och aska (Snow and Ashes)

Dessutom har hon skrivit boken "Lord John och kärlekens ljuva plåga" (Lord John and the Private Matter), som har en av bifigurerna i serien som huvudperson.

Inga kommentarer: