torsdag 16 april 2015

Boken jag visade igår...

...läste jag ut på eftermiddagen. :)
Det var andra gången på mindre än ett år som jag läste den (en, kanske något knapphändig, recension finns här)... Och jag känner att jag gladeligen skulle kunna börja om från början i serien igen. Trots att det inte var länge se'n jag läste alla böckerna.

En del böcker tycker jag är bra, men de är inte så'na att jag direkt sätter dem på listan över böcker att läs om. Och vissa hamnar där definitivt (även om de aldrig blir omlästa ändå).
Andra klarar jag mig igenom, men de ger bara känslan av ett "jaha, det var den". Och vi behöver väl knappt nämna de böcker som inte ens blir utlästa en gång...

Se'n har vi Gabaldon's (som hon själv kallar dem) "Big, Enormous Books"! De är i en helt egen liga. Detta är böcker jag läser och läser om och rent av lever med under lästiden: tänker på under dagarna, drömmer om på nätterna.
Hushållsjobb, vadå? Kan inte diskmaskinen tömma sig själv och dammsugaren knalla runt på egen hand (vi hade en så'n tidigare, men batteriet pajade...)? Och måste verkligen barnen ha mat varje dag?! (Fast pannkaka kan stekas med en bok i hand!) Och jobbet... Nog borde man kunna byta betydelse på VAB: Vård Av Bokmal?

Men jag ska nog försöka hejda mig i alla fall en stund innan jag läser dem igen. Det finns ju några andra böcker som ligger i min Kindle och väntar: "Barnbruden", "Jag heter inte Miriam", "Vinter i drömhuset"... Och inte har jag läst "Inferno" än!

Men jag kan ju alltid titta på "Outlander" på TV däremellan - nu när andra halvan av säsong ett har börjat... ;)

2 kommentarer:

Christel sa...

Hej! Vad roligt med lite boktips varvad med scrapbooking. Kul att hälsa på dig!

Rose-Marie sa...

Haha! Fick mig ett gott skratt när jag läste ditt inlägg! Vård av Bokmal, måste barnen ha mat VARJE dag... Hihi! Härligt! Verkar hur som helst som en mycket läsvärd bok. Den ska jag läsa!