söndag 19 april 2015

Aktivitetsarmband

När jag fyllde år i september fick jag ett aktivitetsarmband av maken (så jag hade det i tre månader innan det blev årets julklapp...) och har haft det på se'n dess, dag och natt. 


Det mäter inte puls och så'nt avancerat, utan håller koll på steg, promenadlängd, löprundor, sömn, fotografering och Facebookande (m.m.). ;) 
Men det är lite kul att kolla av: "hmmm, jag sov väl bättre än det här?" eller "titta, nu anser den att jag åkt buss i två timmar, när jag suttit på möte..." eller "oj, nu tyckte den att jag gått 900 steg - fast jag bara applåderade och hejade på O's innebandylag". 
Ett stort plus är också att det vibrerar när mobilen ringer (vilket är bra om jag är på övervåningen och mobilen på bottenvåningen - ljudlös) eller när någon SMSar eller whatsapp'ar (läs "dottern"...).

Idag anser det att jag gick ca 5000 steg på förmiddagen. Det är jag ganska säker på att jag inte gjorde. :) Men jag räfsade gräsmattan... Så jag har absolut gjort mig förtjänt av de stegen. ;)

Imorgon är det dags för min löprunda (jag försöker ut och springa var tredje dag), så då blir det ca 6000 steg noterade igen. Riktiga steg, denna gång.

Inga kommentarer: