lördag 1 juni 2013

Gamla Linköping

Där har vi inte varit idag, men för ett tag se'n gjorde jag en layout om mitt och tjejernas besök där för ungefär ett år se'n (O var alldeles rödögd av sin nyss upptäckta gräsallergi...).
We haven't been there today, but a while ago I made a layout about my and DDs' visit there a year ago (O was all red eyed due to her newly discovered allergy to grass...).


Jag hade hittat en GlitterGirl-video med utmaning: att plocka ihop ett kit och sedan göra tre layouter med 3, 2 och ett fotografi på, som jag gav mig på. :) Här är de papper och dekorationer jag plockade ihop:
I had found a GlitterGirl-video with a challenge: to make a kit and then create three layouts using 3, 2 and one photo, which I tried. :) Here's the pp's and embellies I "kitted":


De andra två layouterna kommer en annan dag. ;) En del av det jag inte använde blev till den här layouten, förresten.
The other two layouts will be shown another day. ;) But some of the unused stuf made it on to this layout, BTW.

Har det hänt nå't spännande idag, då? Här har det varit "fixar-dag": gräsklippning, dammsugning och tvätt. Och så har O varit hemma hos E och lekt med henne och T, som också var där.
Vi bestämde oss för att grilla till middag. Precis lagom till maken tände grillen började det regna... Så han surrade fast ett paraply på ett kvastskaft och säkrade det över glöden. Funkade finfint. ;)
So, has anything exciting happened today? Here we had a "fixit day": mowing the lawn, vacuuming and laundry. And O went to E's to play with her and T, who was there too.
We decided to BBQ for dinner, and just when DH started the fire - it began to rain... But he secured an umbrella over the BBQ and we got our meat finally. :)

1 kommentar:

cissi sa...

Ska bli spännande att se de andra två layouterna för denna var så fin. Älskar alla saker du samlat ihop, precis i min smak.
Jag och min man var på bio igår och såg The Great Gatsby, och det var väldigt länge sen bara han och jag var på bio.