måndag 1 september 2014

Nystart

First a note in English... I've decided to try blogging in Swedish only (unless I get an ginormous amount of comments insisting on a bi-lingual blog as before ;) ), but I've added the Google-translate-thingy to the right. The translation is hideous, but maybe you'll get a hint on the subject and a rough understanding, at least. And please feel free to contact me if you want a more thorough description. :)

Jo, jag tänkte försöka mig på att blogga lite mer regelbundet igen - och för att göra det enklare skippar jag översättningen till engelska. Vi får väl se hur länge det håller. Det kanske visar sig vara väldigt många fler som föredrar "utrikiska" än svenskläsande som tittar in här. :)

Idag är det förste september och då drar Shimelle Laine's "Learn Something New Everyday" igång igen och min lärdom för dagen kom redan vid halv elva.
Vi skulle ha möte och satt i det vanliga konferensrummet när några andra stormar in, tittar och vänder. Några minuter senare kommer en av dem in igen och undrar om vi verkligen ska vara här. Jag har stående bokning av rummet den här tiden så jag säger att "Oh, ja", men tar fram kalendern för att kunna bevisa det. Och ser då att så var inte fallet... Då minns jag att en enda gång var vi tvungna att lägga mötet i ett annat rum eftersom det vanliga redan var bokat. Och det var idag...
Så det var bara att gå in till dem (de hade trängt ihop sig i ett litet utrymme intill) och sa att "hmmm, Måsen är ledig om ni vill ha det rummet...". :)

Så man kan inte vara helt tvärsäker när det gäller bokningar gjorda för två månader sedan...

Och idag hade O's fotbollslag en extraträning eftersom deras (och F05:ornas) lagfadder, Charlotte Rohlin från LFC, kom och hjälpte till med träningen. De avslutade med fyra småmatcher utspridda över planerna, där Charlotte gick mellan och hjälpte till. Och O var väldigt nöjd för hon lyckades dribbla bort Charlotte såpass att denna ramlade på rumpan. :)


Inga kommentarer: