söndag 9 augusti 2009

Då och nu / Then and now

Magdas har en utmaning i sin blogg - visa hur era första scrappade kort/LOer såg ut och visa hur de ser ut nu. Det är väl lika bra att "out:a" sig lite, då. ;)

Så först visas min första sida gjord efter att jag hörde talas om att mitt klipp-och-klistrande i A's album kallas "scrapbooking" - januari 2007. ;) Den föreställer A och hennes kompis J - och jag gav den stolt (!) till J's mamma! Om jag inte har helt fel finns den kvar i en ram på J's rum!

Den andra gjorde jag på senaste scrapträffen (för en vecka se'n) och var egentligen till Allt om Scrap's skisstävling, men jag missade sommartemat. Jag tycker att det skiljer lite mellan dem, i alla fall... :D
--------------------------------------------------------------------------------
Magdas has a challenge: show how your first LO looks like and then how you scrapbook today.

So here's my first LO - made in January 2007 - after I heard the cut'n'paste I've been doing in an album for A was called scrapbooking. ;)

And then is an LO I made last week. At least some improvement, I think... ;)

Prins och prinsessa / Prince and Princess



Buketter / Bouquets
Mönstrat: MajaDesign, MME
Tysnitt: QK Marigold
Övrigt: journailngcard fr. Jenni Bowlin, Just-the-edge fr. Bazzill, blommor, brads, öljetter

1 kommentar:

Lork-mamman sa...

MajaDesign pappret är ju jättefint och gör sig kalas på din LO. Ser att du fått veva med nyaste alfat också. Ny favvo eller bara nyhetens behag? ;)